HavnaMi(heretter: HavnaMi) er et nettbasert program som eies og drives av SAM Booking AS – et norsk selskap med foretaksnummer 915 653 979 og adresse Havneveien 10, 9515 Alta.
HavnaMi
HavnaMi
er et web-basert program som er lisensiert for bruk i
båthavn-administrering. Programmet er utviklet for å gi båthavneiere
full oversikt og kontroll over egen
båthavn/marina.
Hva kan du gjøre
med HavnaMi?
Programmet hjelper deg å holde oversikt
over ledige og opptatte båtplasser i båthavna. Dette presenteres på en
enkel og oversiktlig måte i programmet. Du får full oversikt over
medlemslistene, inkludert kontaktinformasjon, betalingsinformasjon,
plassnummer og mye mer. Listene er enkle å oppdatere og endre, og det er
enkelt å hente ut listene i filer, som du deretter kan skrive ut om
ønskelig.
Du kan på en enkel måte holde oversikt over hvem
som har betalt leie, om faktura er sendt ut og lignende.
Med verktøyet
blir det enkelt å holde oversikt over gjestebåtplasser eller plasser som
kan leies ut midlertidig for lengre eller kortere perioder.
Du
kan holde kontakt med og sende ut informasjon til båthavnas
medlemmer/kunder per e-post og på SMS.
Dine kunder vil på en enkel måte kunne:
Gjester vil på en enkel
måte:
Eierforhold til informasjon som
legges inn i HavnaMi
Hver enkelt båthavn får tilgang
til en grafisk fremstilling av sin egen havn, inkludert hver enkelt
båtplass.
For hver enkelt båthavnplass vil det være mulig å
legge inn informasjon, eksempelvis størrelse på slot, navn på
leietaker, telefonnummer til leietaker med mer. I tillegg er det mulig å
legge inn informasjon om den aktuelle båthavnas fasiliteter,
kontaktpersoner og lignende.
Båthavna og båthavnas
kunder/medlemmer plikter å selv holde denne informasjonen
oppdatert.
Informasjon som legges inn på den enkelte båthavn i
HavnaMi, enten av båthavneier, båthavnkunde/medlem eller av SAM Booking
AS, tilhører den aktuelle båthavna. HavnaMi har valgt løsninger som
sikrer full backup av all data, men vi anbefaler likevel at kundene også
har sin egen backup av data.
Service og vedlikehold
Normal service
og vedlikehold av selve programmet HavnaMi er kostnadsfritt. Med «normal
service» mener vi for eksempel feil som oppstår uten at den aktuelle
kunde kan klandres for dette. Vi ber om at kunden sender oss mail
umiddelbart dersom det avdekkes feil eller dersom kunden mistenker at noe
ikke er som det skal være.
Programmet legges opp slik at hver
enkelt kunde skal holde informasjon rundt egen båthavn og egne
båthavnkunder oppdatert. Vedlikehold knyttet til oppdatering av
informasjon som skal utføres av SAM Booking AS vil medføre medfører
kostnader.
Vi forbeholder oss retten til å begrense tilgangen
til deler av eller hele nettstedet vårt, om dette skal vise seg å bli
nødvendig. Kunden skal i så fall opplyses om dette per
mail.
Oppdateringer/endringer/utvidelser
Eventuelle
programvareoppdateringer vil skje automatisk, og skal foregå slik at
kundene merker minst mulig til dette. Normale programvareoppdateringer som
sikrer funksjonaliteten til HavnaMi er kostnadsfrie. Gjør vi større
endringer i programvaren vil vi opplyse om dette per
mail.
Eventuelle utvidelser som medfører nye/utvidede tjenester
kan medføre ekstrakostnader. Vi tar sikte på at kunder som ikke ønsker
eventuelle nye tjenester skal kunne reservere seg mot disse, men enkelte
nye tjenester kan bli slik at det ikke vil være mulig å reservere seg
mot disse. Skulle det komme nye/utvidede tjenester som fører til økte
kostnader tar vi sikte på å varsle kundene om dette på
forhånd.
Den enkelte havn kan om ønskelig få tilført
tilleggstjenester/utvidelser i systemet men dette vil bli å regne som
ekstra kostnad i hvert enkelt tilfelle og kommer som tillegg. Disse er
således ikke medregnet i standardavtalen.
Administrators rettigheter og
plikter
Hver havn/marina opprettes av SAM Booking AS,
men administrator får full tilgang til å redigere egen havn, inkludert
informasjon om dens medlemmer, oppretting av nye båtplasser og
lignende.
Havna sørger selv for vedlikehold av havnens
medlemmers informasjon og data rundt det enkelte havnemedlem, samt
informasjonsdata over egen båthavn og dens
fasiliteter. Administrator justerer selv prisene på havnas
båtplasser, og har ansvar for at prisene til enhver tid er
korrekte.
Mister et medlem passordet sitt har administrator
anledning til å endre på dette.
Administrator
kan delegere administratoransvar til andre i egen havn, HavnaMi skal
tilsendes informasjon om endring av administratorfunksjon for den enkelte
havn.
Dersom en administrator utviser
uaktsomhet slik at brukernavn, passord eller annen data kommer på avveier
kan havnen bli stilt til økonomisk og rettslig ansvarlig for
gjenopprettingen av de skader som blir forårsaket av den uaktsomhet som
er utvist.
Havner som ønsker å bli brukere av HavnaMi må være registrert i enhetsregisteret og ha eget ordinasjonsnummer.
Informasjon om
bruk av HavnaMi
HavnaMi vil behandle all lagrede data
som omhandler den til enhver tid aktuelle båthavns informasjon og brukers
lagrede data med stor varsomhet og respekt. HavnaMi forholder seg til
Norges lover, og utleverer ikke informasjoner og opplysninger til
tredjeparter, unntatt når det foreligger et formelt og korrekt utformet
krav om dette fra eksempelvis politiet/påtalemyndighetens side og kravet
samtidig er hjemlet i lov.
Brukere av HavnaMi aksepterer disse vilkår, samt at alle opplysninger som brukere gir er for brukerens eget ansvar å regne. HavnaMi er ikke ansvarlig for opplysninger som blir gitt av den enkelte bruker av systemet. Opplysningene er den enkelte havns og den enkelte brukers ansvar.
HavnaMi kan uten
forvarsel fjerne uaktsomme og skadelige opplysninger som fremkommer og som
ikke er i samsvar med denne avtalen.
Misbruk
Misbruk av vårt system, der
det for eksempel blir introdusert virus eller lignende, vil bli
politianmeldt. Uaktsomhet eller bevisste handlinger som fører til
materielle eller immaterielle skader for SAM Booking AS kan føre til
rettslig forfølgelse, og kan medføre økonomisk ansvar for skader og
problemer som oppstår, herunder også andre kostnader for eksempel
knyttet til å rette opp i de oppståtte
skader/problemer.
HavnaMi er ikke ansvarlig for eventuelle tap
og skader som skyldes misbruk fra systemets brukere eller fra
utenforstående.
Linking/embedding av
HavnaMi
Administrator av den enkelte båthavn kan legge
inn lenke eller embedde HavnaMi på sin hjemmeside på en slik måte at
det ikke er til skade eller ulempe for HavnaMi. Ved feil/ugunstig bruk av
linking til HavnaMi kan retten til linking/embedding bli trukket
tilbake.
Immaterielle
rettigheter
HavnaMi er eneeier og rettighetshaver av
alle immaterielle rettigheter knyttet til våre nettsider, vårt program,
våre applikasjoner, vår logo og alt annet materiell som naturlig
tilhører HavnaMi. Dette er igjen beskyttet av lov om opphavsrett og
regulert av internasjonale avtaler. Alle rettigheter er
reservert.
Jurisdiksjon og
lovvalg
SAM Booking AS forholder seg til norsk lov, og
norske domstoler skal ha eksklusiv jurisdiksjon over eventuelle krav som
oppstår fra eller er knyttet til besøk/bruk av vår hjemmeside, vårt
program, vår applikasjon eller annet. Vi forbeholder oss likevel retten
til å reise søksmål mot deg i det landet du bor i eller i andre land,
for brudd på disse vilkårene.
Vilkårene for bruk og
eventuelle tvister eller krav som følge av eller i forbindelse med disse
eller deres innhold skal reguleres av og tolkes i samsvar med norsk
lovgivning.
Endring av
vilkår
HavnaMi forbeholder seg retten til å endre på
disse vilkårene. Kunder skal varsles per mail før endringene trer i
kraft, med mindre det er snakk om kritiske forhold som krever umiddelbar
endring i vilkårene – da vil kunder varsles om endringen umiddelbart
etter at endringen har funnet sted.
Skjer det endringer i
vilkår som er til ugunst for kundene vil dette bli
understreket.
Hva om jeg ikke
liker HavnaMi likevel?
Det er ingen kostnader forbundet
ved å avslutte engasjementet med HavnaMi. Det er heller ingen
bindingstid, men oppsigelse skal skje skriftlig per mail eller brev.
Kundeforholdet løper da ut samme måned som oppsigelsen finner
sted.
HavnaMi har rett til å avslutte kundeforholdet med
umiddelbar virkning, for eksempel ved mislighold av inngåtte avtaler
eller manglende betaling. Ved avslutning av engasjement vil båthavna og
kundene miste tilgangen til å logge seg inn på
HavnaMi.
Personvernerklæring for HavnaMi
I henhold til personopplysningsloven har du krav på å vite hvilke opplysninger som samles inn om deg av SAM Booking AS når du besøker vårt nettsted havnami.no eller om du er kunde av ei havn tilknyttet administrasjonssystemet HavnaMi.
Innhenting av statistikk ved bruk av nettstedet / cookies
SAM Booking AS samler inn anonymiserte opplysninger gjennom analyseverktøyene Google Analytics (levert av Google) og Statcounter (se https://statcounter.com/ for mer informasjon). Formålet med informasjonen er å holde oversikt over nettstedstrafikken på havnami.no på et overordnet plan. Vi benytter oss av informasjon om hvor mange som benytter nettstedet og administrasjonssystemet, hvor lenge brukerne er inne på siden og tidspunktet for når besøket på nettstedet fant sted. Verktøyene gjør det mulig for oss å hente ut informasjon om nettleverandør (ISP), IP-adresse, hvilken nettleser og hvilket operativssytem som benyttes av brukerne – på et overordnet nivå. Det er ikke mulig å knytt informasjonen til enkeltbrukere ved hjelp av disse verktøyene.
Verktøyene benytter seg og av enkle cookies – enkle informasjonskapsler som lagres i din nettleser dersom det er åpnet for dette.
Ved å bruke havnami.no samtykker du til bruk av cookies (informasjonskapsler) på nettstedet. Ingen informasjon som blir samlet inn via disse informasjonskapslene blir gitt videre / solgt til utenforstående.
Informasjon som kan lagres i HavnaMi-systemet
Det registreres ulike typer personopplysninger i HavnaMi, så som navn, adresse, telefonnummer og epostadresse samt annen relevant informasjon som fremgår ved registrering.
HavnaMi fungerer videre som medlemsregister for en rekke havner. Det vil si at havna ved å opprette et kundeforhold med HavnaMi kan legge inn eller få lagt inn ovennevnte informasjon, som en forutsetning for medlemskap/kundeforhold i havna. Havna oppfordres til å informere sine kunder/medlemmer om at de benytter seg av HavnaMi-systemet som lagringsverktøy. Også informasjon som er relevant for avtalen mellom deg og havna kan legges inn av havna. All behandling av ovennevnte opplysninger er regulert gjennom egne databehandleravtaler mellom SAM Booking AS og den aktuelle havna.
SAM Booking AS benytter seg ikke av ovennevnte informasjon til annet enn å drive support overfor havnene eller til beslektet arbeid. Slik supportjobb gjøres selv eller av våre samarbeidspartnere i Source AS (org nr 918496688, nettsted https://source.no ). Den enkelte havn har kun tilgang til informasjon om sine egne medlemmer/kunder.
Henvendelser om informasjon og sletting
Om du ønsker å vite helt konkret hvilken informasjon som er lagret om deg i HavnaMi, ta først kontakt med havna di. Om du ikke får informasjonen du etterspør kan du ta kontakt direkte med oss på Support
Om du ønsker at informasjon om deg som er lagret i HavnaMi slettes permanent, ber vi om at du først kontakter den aktuelle havna, da medlemskap eller kundeforhold i havna fordrer lagring av opplysninger om deg. Sletting av disse kan medføre at kundeforholdet opphører. Havna vil ta imot ønske om sletting, og formidle dette videre til HavnaMi. Om det skulle være nødvendig å ta kontakt direkte med oss om sletting, kontakt oss via Support
Registrering, lagring og oppbevaring i HavnaMi-systemet skjer i henhold til interne rutiner.
E-post, telefon og Teams møter
SAM Booking AS bruker ukryptert (normal) e-post, telefon og videomøter i det daglige. Opplysninger som fremkommer i slik kommunikasjon og som skjer som en del av vårt arbeid kan registreres. Relevante e-poster og annen informasjon kan bli lagret som en del av oppfølgingen/saksbehandlingen. Vi gjør obs på at sensitive personopplysninger ikke skal sendes via vanlig e-post. Det samme gjelder andre sensitive opplysninger.
Daglig leder i SAM Booking AS er behandlingsansvarlig for personopplysninger lagret i HavnaMi.
*Under utvikling